Baner 2018

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

Logo

1 (copy)

W dniu 17 listopada odbyła się nasza jednodniowa wycieczka do Wrocławia. Brali w niej udział uczniowie klasy I, II oraz III TL wraz z opiekunami: kierownik wycieczki – Alina Sieradzka, Joanna Kowalewska, Piotr Gruszecki, Edyta Raczak oraz Aleksandra Kubiaczyk.

Wyjazd rozpoczął się o 5:45 z pod budynku szkolnego. Na miejsce wycieczki dotarliśmy troszkę po 9. Pierwsze miejsce przez nas odwiedzone to wrocławskiego ZOO, gdzie głównym naszym celem było Afrykarium. Jednakże niektórzy uczestnicy zwiedzili również pozostałe tereny ogrodu zoologicznego, choć pogoda nie rozpieszczała. Mogliśmy oglądać okazy zwierząt wodne i wodnolądowe żyjące w różnych częściach świata oraz florę i faunę Konga.

Po zakończonej wizycie w ZOO wracając do autokaru, udało nam się jeszcze obejrzeć Halę Stulecia i jej uroki architektoniczne.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było odwiedzenie Hydropolis – miejsca zgłębiania wiedzy o wodzie. Jednakże zanim rozpoczęliśmy zwiedzanie tego pasjonującego miejsca udało nam się przejechać kolejką linową, która została zbudowana przez Politechnikę Wrocławską, w celu usprawnienia przemieszczania się studentów, choć tak naprawdę służy ona wszystkim.

Jeśli chodzi o Hydropolis, to jest to miejsce, które całościowo przedstawia zagadnienie, jakim jest woda na Ziemi. Pokazuje jej powstanie na naszej planecie, jej głębiny w oceanach i morzach oraz potwory zamieszkujące jej wnętrze. Ponadto mogliśmy dowiedzieć się o tym jak są przeprowadzane badania dna morskiego, w jaki sposób powstają chmury oraz śnieg. Mogliśmy również zobaczyć starodawne maszyny, które czerpały wodę, jak również zrelaksować się chwilę przy szumie fal. Miejsce to jest bardzo ciekawe i świetnie wyposażone w ogromną ilość projektorów i ekranów dotykowych za pomocą, których można poznawać wszystko to czym jest woda.

Kolejny punkt naszej wycieczki związany był z Punktem widokowym w Sky Tower. Niestety pogoda pokrzyżowała nam trochę plany i musieliśmy zrezygnować z wjechania na szczyt wieżowca, gdyż jedyne co byśmy zobaczyli to ogrom mgły. Po posileniu się i krótkim odpoczynku udaliśmy się na rynek Wrocławia, gdzie rozpoczął się właśnie Jarmark Bożonarodzeniowy. Każdy mógł tam obejrzeć różnego rodzaju rękodzieła Świąteczne oraz regionalne wyroby takie jak: chleb, kiełbaski, miody, pierniki oraz słodycze. Każdy mógł się rozgrzać też gorącymi napojami oraz skosztować świeżo przygotowanych dań z grilla i wędzarni. Wszystko to było pięknie uzupełnione świątecznymi melodiami oraz iluminacjami. Po tym ostatnim już miejscu zwiedzonym przez nas udaliśmy się do autobusu by powrócić do Wrześni. Pomimo tego, iż pogoda była trochę kapryśna myślę, że każdy wrócoł zadowolony i pełen wrażeń.